داستان این کارتون اقتباسی از رمان مشهور الکساندر دوما، با نام «سه تفنگدار» است که در قرن هفدهم اتفاق می‌افتد. داستان‌های ماجراجویانه با حال‌وهوای طنز با حضور شخصیت‌های مختلفی با شکل و شمایل سگ.
کد خبر: ۱۴۴۴۷۳۱
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر

 

تعداد بازدید : 12

داگ تنین، کودکی از یک خانواده فقیر در رویای تبدیل‌شدن به یک تفنگدار بود. روزی از دوست قدیمی پدرش موسیو تره ویل ــ رئیس تفنگدار‌ها ــ پیغام رسید که داگ تنین به پاریس فرستاده شود تا تحت نظر او، آموزش‌های لازم را ببیند. مرد جوان با یک شمشیر و یک اسب ضعیف و پیر برای تبدیل‌شدن به یکی از تفنگداران پادشاه فرانسه ــ لویی سیزدهم ــ سفر خود را آغاز کرد. در طول سفر، داگ تنین به شوالیه متکبر و مرموزی توهین کرده و با او درگیر شد. نتیجه این‌که سرانجام بدون پول و با یک شمشیر شکسته خود را به پاریس رساند و در آنجا با سه تفنگدار به نام‌های پارتوس، آتوس و آرامیس آشنا شد. شعار آن‌ها «یکی برای همه، همه برای یکی» بود. پورتوس به‌عنوان رهبر گروه، سگی بااستعداد و آرام بود. آتوس جثه چاقی داشت و آرامیس را با روحیه همیشه عاشق و شاعرپیشه می‌دیدیم.

داگ تنین و سه تفنگدار، با نام اصلی: D'Artacan y los Tres Mosqueperros و عنوان انگلیسی: Dogtanian and the Three Muskehounds محصول سال ۱۹۸۱ اسپانیا و ژاپن.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها